Haberler
CEE'DE ÖNE ÇIKANLAR
Çek Cumhuriyeti'ndeki Genişleme Devam Ediyor
Müşteri kazançları, Prista Oil Çek Cumhuriyeti'nin hırslı büyüme planının kusursuz uygulanışına işaret ediyor. Son imzalanan sözleşmeler, otomotiv sektörlerinde Prista’ya önemli yeni faaliyetler kazandıracak.
BusLine, Prag'da ve Çek Cumhuriyeti'nin kuzeyinde 500 otobüsle toplu taşıma sağlayan, çek pazarındaki ikinci en büyük oyuncudur. Kendi CNG (Sıkıştırılmış Doğal Gaz) istasyonlarına ve otobüs atölyelerine sahip, dinamik büyümesiyle yüksek bir profil çizen bir şirkettir. Prista Oil Çek Cumhuriyeti ve Slovakya Genel Müdürü Pavel Herynk, “Bu başarıdan oldukça memnunuz,” diyor. “20 yıl boyunca BusLine'a hizmet veren Shell'in yerine geçerek, ülkedeki tüm lokasyonlar için özel bir sözleşme yapmayı başardık.”
SIEN Solution ise, Çek ekibi için bir diğer önemli yeni müşteridir. Küçük atölyelere ve tüketicilere satış yapan 12 adet parça merkezine sahipler. Kendilerine ait atölyelerini de işletiyorlar.
Domitruck, DAF kamyonlarını satan ve tamir eden bağımsız bir büyük kamyon atölyesi. Artık Agip ve Q8'den Texaco yağlarına geçiş yaptılar. Tıpkı Çek Cumhuriyeti ve Slovakya'daki tüm diğer DAF atölyeleri gibi, mart ayında kendilerine Prista ekibi tarafından madeni yağ eğitimi verildi. “Atölyenin teknik ve müşteri hizmetleri personelinin madeni yağlar konusunda bilgili olması çok önemli, özellikle de Texaco gibi premium madeni yağlar satıyorsanız,” diyen eğitim organizatörü Satış Müdürü Jakub Musil sözlerini şöyle sürdürdü: “Tüm DAF atölyeleri için bir teknik eğitim organizasyonu yapmamızın ve ayrıca Texaco markası üzerine bir sunum gerçekleştirmemizin sebebi de bu.”
Müşterileri eğitmek, Çek ekibinin de kanıtlamış olduğu gibi kesinlikle karşılığını veriyor: mart ayında DAF ciroları, önceki aylara kıyasla iki katına çıktı.
Macaristan: Her Dört Bosch araç atölyesinden biri Texaco madeni yağlarını satıyor.
Bosch Genel Merkezi ve bayiler birliği ile geçen yılın sonlarında yapılan başarılı anlaşma sonrasında gittikçe daha fazla Bosch atölyesi Prista Macaristan'dan Texaco ürünleri satın almaya başladı. Kilit Müşteri Yöneticisi Gábor Egri, Bosch Bölge Müdürleriyle birlikte tek tek atölyeleri ziyaret ediyor ve artık 21 atölye Havoline madeni yağlarını satın alıyor. “Şimdiye kadarki sonuçlardan memnunuz,” diyen Gábor şunları ekledi: “Artık yeni hedef, müşterilerin Texaco almaya devam etmelerini sağlamak. Bu nedenle, satın alımlarda etkileyici koşullar altında markalı pazarlama materyalleri ve atölyelere yönelik tek kullanımlık malzemeler sunarak Bosch ağı için bir sadakat programı başlatmayı planlıyoruz. Macaristan'da en büyük bağımsız atölye ağının Texaco madeni yağlarını kullanması hem bize pazar için harika bir referans oluyor hem de Havoline motor yağları için ve genel olarak Texaco marka yağlar için etkili bir marka farkındalığı katkısı sağlanıyor.”
Slovakya: Yeni Ekip Üyesi Aramızda
Pavol Havasi, beraberinde Slovakya Satış Müdürü olarak bir temsilci sözleşmesiyle birlikte yakın zamanda Prista CEE'ye katıldı. Prista Dergisi kendisine hızlı bir tanıtım amacıyla bazı sorular yöneltti.
Prista Dergisi: Bizlere mesleki geçmişinize dair kısa bir özet sunabilir misiniz?
Pavol Havasi: 2000 yılından beri madeni yağ sektöründe çalışıyorum. Shell Slovakya'da taşımacılık yağları uzmanı olarak çalışmaya başladım ve daha sonra dolaylı kanal müdürü olarak Shell'in Slovakya'daki distribütör ağını yönettim.
Prista Dergisi: Kariyerinizde şimdiye kadarki en büyük başarınızın ne olduğunu düşünüyorsunuz?
Pavol Havasi: Shell Slovakya, 2005-2010 yılları arasında bayilik atölyesi segmentinde taşımacılık yağlarının %95 pazar payını elde etti. Kulağa komik geliyor ama doğru!
Prista Dergisi: Edindiğiniz en önemli profesyonel öğrenim nedir?
Pavol Havasi: Dürüst oynamak karşılığını verir.
Prista Dergisi: Prista'ya ne getiriyorsunuz?
Pavol Havasi: Deneyim, şevk, enerji.
Prista Dergisi: Prista'daki görevinize başlarken birinci önceliğiniz nedir?
Pavol Havasi: Markaya “dokunmak” ve yeni pazara nüfuz etmek. Otomotiv ve endüstri segmentlerinde fonksiyonel bir dağıtım ağı kurmaya ihtiyacımız var, böylece önümüzdeki 3 yıl içinde yılda 500.000 litre satabiliriz.
Prista Dergisi: Yaşama dair ilkeniz nedir?
Pavol Havasi: Daima sakin ve sabırlı kalmaya çalışmak.
Prista Dergisi: Teşekkürler Pavol, başarılar diliyoruz!
Geri